Prečo treba rozvíjať predškolské zručnosti?
Takže akú "výbavu" potrebuje dieťa napríklad na písanie diktovaného textu?

Ďalej je to fonematické uvedomovanie ako je sluchová analýza– vedieť si vetu rozdeliť na slová, slabiky a hlásky, vedieť sluchom rozlíšiť podobné hlásky – sluchová diferenciácia a potom to počuté, zachytené, pretaviť do písanej podoby. Vybaviť si jednotlivé písmenká, ich tvary, správne ich napísať, na to nám slúži zraková pamäť. Tiež by malo vedieť, kde začať písať, kde skončiť, robiť rovnomerné medzery, držať sa v riadku, to je zas zraková a priestorová diferenciácia. Tiež je potrebné vedieť písmená napísať v správnom poradí (postupnosť- serialita). Ak má dieťa rečové vady, ľahko sa môže stať, že si vetu, slová potichu diktuje ale aj s nesprávnou výslovnosťou a už sa to pretaví do písanej podoby a z kolesa môže byť toleso alebo z Micky sa stane miska…
Ďalej musí mať dieťa dobrú vizumotoriku a vedieť prepojiť motoriku ruky a prstov s napísaním správnych tvarov písmen, pričom zrakom sleduje línie a tvary jednotlivých písmen.
Tiež by to všetko malo ísť v nejakom tempe, koncentrovane a s plnou pozornosťou, pretože p. učiteľka už diktuje ďalšiu vetu.
Na toto všetko sa deti pripravujú v predškolskom veku vypĺňaním rôznych pracovných listov, hraním sa spoločenských hier, kreslením, čítaním si knižiek, hraním sa pohybových hier a pod.
V tomto veku by malo byť učenie hrou. Všetky aktivity, ktoré my rodičia vieme, že je potrebné robiť s dieťaťom a patrí tam aj dodržiavanie pravidiel a hraníc, by mali byť hravou formou. Správnou motiváciou a správne zvolenými aktivitami dokážeme dieťa viesť a učiť tomu, čo potrebuje.
Dnešná doba ponúka množstvo všelijakých krúžkov aj pre deti v predškolskom veku. Je na nás na rodičoch, do čoho sa rozhodneme investovať a čo si dáme ako prioritu a tiež to vo veľkej miere závisí od schopností a nastavenia nášho dieťaťa. Preto je dobré vedieť, čo s čím suvísí a na čo je dobré sa zamerať.
Určite nepokazíte nič kombináciou nejakého športového krúžku a napríklad fonematickým uvedomovaním podľa Eľkonina.